Sabda Rasulullah s.a.w. :
كُلُّ بَنِى آدَمَ خَطَّاؤُوْنَ وَخَيْرُ الْخَطَّائِيْنَ التَّوَّابُوْنَ
"Sekalian anak Adam tidak sepi dari kesalahan-kesalahan dan sebaik-baik orang yang bersalah ialah orang yang segera bertaubat"

Jumaat, 8 April 2011

Semoga Allah Merahmati Kalian, Sahabat..

Bismillahirrahmanirrahim..

Persahabatan adalah sesuatu yang sangat perlu dihargai kerana melaluinya kita mengenali fitrah sesama manusia walaupun tanpa mengenali zahirnya. Cukuplah sahsiahnya sebagai ikutan. Dan sesungguhnya atas kasih sayang Allah juga sebuah persahabatan itu pasti akan terus bertahan jika Allah juga menjadi penghubungnya. Hari ini ana sangat bersyukur kerana dengan persahabatan, berpanjangan lagi silaturrahim yang telah dibina. Insya Allah..


Sedari dulu Allah telah menghadiahkan ana sahabat-sahabat yang terbaik dalam mengharungi hidup yang serba mencabar. Bukan kuantiti yang ana titik beratkan. Biarlah kualiti yang menjadi ingatan yang sentiasa dihati. Alangkah bertuah jika seramai-ramainya sahabat yang ada dapat menjadikan diri kita lebih baik segalanya dari semalam. Saling memerlukan antara satu sama lain, berkongsi apa sahaja cerita sama ada baik atau buruk. Dan sahabat yang paling terbaik adalah sahabat yang menerima kekurangan sahabatnya dengan hati yang sangat senang. Tidak lain semua kerana Allah. Hebatkan kuasa Allah.. apa sahaja yang terjadi jika bukan kesyukuran itu kita panjatkan kepada Allah.. hanya kerugian yang kita perolehi. Penghargaan ini hanya dari ana yang serba kekurangan, moga penghargaan dari Allah akan membahagiakan kalian :)


Buat Nur Azyyati..
Persahabatan selama hampir 15 tahun menjadikan aku merasa sangat bertuah kerana dikurniakan sahabat seperti kamu. Kamu adalah insan yang sentiasa menyayangi aku tanpa syarat, kerana kamu memang dilahirkan begitu. Ikhlasnya hati kamu atas sesuatu perkara aku doakan moga Allah memberi ganjaran dengan setimpalnya. Kerana yang termampu dari aku hanyalah persahabatan ini selama lagi aku masih bernafas dan doa-doa untukmu yang tak pernah putus. Semoga kamu sentiasa bergembira dan ketahuilah walaupun bibir ini begitu sukar menyebutnya. Hakikat yang selalu aku pendamkan adalah aku akan sentiasa menyayangi kamu sebagai 'kembarku'. Aku akan sentiasa mendoakan kamu beroleh kebahagiaan yang dicari. Sayang Ko !! :)


Buat Puan Fasihah Nur..
Ana sangat bersyukur Allah mentakdirkan kita sebagai sahabat. Segala ilmu yang enti kongsikan menjadikan ana semakin sedar dengan kasih sayang Allah yang sebenar. Alhamdulillah.. seperti tidak ada kata-kata lagi yang dapat diungkap kerana hati ana sentiasa sebak mengagumi perjuangan enti. Semoga kita menjadi sahabat juga di alam realiti kelak. Hanya enti juga yang dapat memahami ana walaupun tidak perlu ana mengadu apa-apa kepada enti. Hanya Allah jua yang Maha mengetahui segala sesuatu. Sayang syirah !! :)


Buat Kak Atiqah..
Perkenalan yang singkat tidak pernah membuatkan adek lupa pada akak. Kehidupan yang akak lalui menjadi inspirasi buat adek yang baru bertatih dalam perjuangan ini. Adek sangat mengharapkan tunjuk ajar dari akak. Semuanya kerana Allah. Dan atas kasih sayang ini, adek akan sentiasa mendoakan akak dikurniakan ketabahan yang luar biasa sebagai contoh wanita solehah buat semua muslimah dan juga buat adek sendiri. Moga persahabatan ini tidak sepi lagi untuk mencari redha Allah S.W.T. Sayang Akak !! :)

Untuk sahabat-sahabat lain yang pernah mengenali ana, Ketahuilah bahawa ana masih lagi mengingati anda semua. Sejak dari zaman sekolah rendah hinggalah di alam kolej. Semuanya masih lagi menjadi memori terindah buat ana. Hanya cuma ana diberi ujian untuk mempersiapkan diri menghadapi-Nya kelak menjadikan ana tidak dapat berhubung terus dengan anda. Ana sangat mengasihi kalian. Ana memohon sejuta kemaafan jika ada salah dan silap. Hutang dunia yang belum lagi ana langsaikan insya Allah akan ana usahakan. Tiada hadiah lain yang terbaik selain doa-doa untuk kalian. Semoga persahabatan kita akan kekal ke akhir nafas hingga ke taman syurga Allah yang abadi. Insya Allah..


Hanya pesanan yang dipanjang-panjangkan. Syukran jazilan insyirah :)

"Sentiasa redha dengan Allah nescaya kita beroleh kebahagiaan"


Pada suatu hari, seorang ulama' diuji dengan suatu musibah, kemudian beberapa rakannya berkunjung dan mereka menghiburkan hatinya. Selanjutnya dia berkata, aku telah membuat ubat dengan 6 bahan. Mereka bertanya, apakah itu? Dia menjawab :

Pertama
-Percaya kepada Allah

Kedua
-Aku tahu bahawa segala sesuatu yang ditakdirkan pasti terjadi

Ketiga
-Kesabaran adalah hal terbaik yang mesti dilakukan oleh orang yang sedang dalam ujian Allah

Keempat
-Bila aku tidak dapat bersabar, lalu apalagi yang dapat kulakukan, kerana kesedihan tidak akan pernah dapat menolong diriku

Kelima
-Mungkin jadi aku tertimpa sesuatu yang lebih buruk lagi dari yang ku rasakan sekarang ini

Keenam
-Dari waktu ke waktu aku hanya menikmati kegembiraan.

[ Jangan pernah mendahului nasib. Bermimpilah yang indah kerana mimpi itu harapan dan harapan itu doa ]


Wallahua'llam.

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum dik..

    (",)..tiada ketabahan yang akak pamerkan, tapi akak hanya memperlihatkan proses ketabahan itu perlu dilalui. Tiada manusia yang cukup tabah atas teguranNYA, tetapi berbaik sangkalah kepadaNYA, kerana DIA hanaya terlalu merindukan suara rintihan hamba-hambaNYA yang ingin kembali semula kepadaNYA.

    Dek kerana kesalahan dan kesilapanlah kita akan selalu beringat.

    Kalau ada masa, hubungilah akak ea dik..nanti boleh minta no akak kat syirah..

    Salam mujahadah selalu..(~_^)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...