Sabda Rasulullah s.a.w. :
كُلُّ بَنِى آدَمَ خَطَّاؤُوْنَ وَخَيْرُ الْخَطَّائِيْنَ التَّوَّابُوْنَ
"Sekalian anak Adam tidak sepi dari kesalahan-kesalahan dan sebaik-baik orang yang bersalah ialah orang yang segera bertaubat"

Selasa, 13 September 2011

Unforgettable


Bismillahirrahmanirrahim..

Segala puji bagi Allah yang sentiasa memberi ruang pada kita untuk bernafas, peluang untuk membaiki diri, selagi berdirinya kita di muka bumi Allah, tiada siapa berhak berkata perjuangan itu akan ada akhirnya :) Lama aku meninggalkan laman ini, tiba-tiba rindu sangat pada aktiviti penulisan, apatah lagi nak menjenguk blog sahabat-sahabat. Rewind kembali masa-masa yang tidak terisi dengan ilmu. Allah.. banyak masa terbuang begitu saja dengan game.. huks huks !


Syira, kalau enti boleh dengar hati ana berkata-kata, ana mahu sentiasa dalam tarbiyyah enti.. :(


Sabarlah wahai hati. Allah menguji sesuai dengan kemampuan diri. Jadi aku perlu kuatkan semangat ini untuk terus berusaha menjadi lebih baik. Jatuh bangun hanya Dia yang mengetahui. Jujurnya aku tidak mahu sesiapa pun tahu apa saja aktiviti yang aku lakukan :P insyaALLAH akan ada suatu hari, cukuplah sekadar menjadi diri sendiri, aku ingin bertemu kembali dengan kawan-kawan yang pernah sama-sama mengisi kenangan di zaman menuntut ilmu, di sekolah rendah mahupun sekolah menengah, apatah lagi di kolej. Kotak fikiran masih lagi mampu mengingati kalian ;) cuma tak mampu nak sebutkan kesemuanya disini..takut bila ada yang tidak disebut, ada yang berkecil hati..ngeh3 :D Lepas ni insyaALLAH nak aktif balik menulis. Untuk tatapan kawan-kawan kalau bosan-bosan dan selalunya tempat aku merapu meraban.. Muahaha !

Ya Allah..semoga kenangan ini membawa
kebaikan padaku suatu masa kelak..
jadikanlah rindu ini sebagai penyuntik
semangatku dalam berukhwah..
hanya dengan izinMu maka
kami akan bertemu..ameen..



1 ulasan:

  1. Assalamualaikum wbt, dik..

    Syurga itu terlalu manis, terlalu indah dan kita perlu bayar dengan susah payah di dunia. Mana mungkin bicara ttg syurga jika diri tidak ign berusaha, masih lagi leka dan lalai..

    Berusaha ea..(~_^)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...